Pe data de 14 decembrie, într-un eveniment organizat de Superbrands România, compania farmaceutică Help Net a primit statutul de Superbrand, pentru întreaga prezenţă şi activitate din 2010. Criteriile după care s-a făcut jurizarea sunt:
Pentru cei care nu ştiu
Help Net Farma SA este o companie 100% românească înfiinţată în 1998 de către Isabelle Iacob. Este o societate pe acţiuni, ce operează în 25 oraşe, având la ora actuală 107 farmacii, cu peste 1 milion de clienţi pacienţi fideli şi un portofoliu de peste 22.000 de produse. De asemenea compania face parte alături de Green Net (importator şi distribuitor de produse fitoterapeutice şi dermato-cosmetice) din grupul Farmexim, primul importator şi distribuitor de produse farmaceutice din România.
Părerea mea
Chiar dacă a primit acest statut de Superbrand, pe mine unul acest lanţ de farmacii nu mă impresionează cu absolut nimic. Dacă ar fi să comentez această decizie după criteriile de mai sus cred că ar ieşi tocmai invers.
De ce spun asta?
Întâmplător am fost şi eu clientul pacientul lor şi nu o dată, ci de mai multe ori, şi am fost foarte dezamăgit de serviciile oferite. Şi să o luăm după criterii:
- calitate - Dacă o luăm doar strict pe calitate, aproape toate farmaciile au calitate în serviciile oferite, servicii care la ora actuală se rezumă, după părerea mea, doar la gama de produse farmaceutice, care la ora actuală cuprinde o paletă foarte vastă. Partea cu consultanţa o lăsăm deoparte, pentru că deşi ar trebui să fie prezentă în fiecare farmacie, cam lipseşte. Deci, spuneam despre calitate, dar haideţi să ne uităm la calitate - preţ! Deci, criteriul calitate-preţ?! Am cumpărat un produs care într-o farmacie necunoscută costa în jur de 23 lei, la cei de la Help Net costa în jur de 30 de lei. Acelaşi produs! Unde-i calitatea?!
- diferenţierea pe piaţă - După părerea mea, nu se diferenţiază cu absolut nimic faţă de alte lanţuri. Au target impus, au carduri de fidelitate, oferă nu ştiu ce bonus-uri, deci nu sunt cu nimic mai sus sau mai jos decât celelalte lanţuri. Faţă de celelalte farmacii probabil prin aceste lucruri se diferenţiază.
- încredere - Sincer mai multă încredere îmi oferă un farmacist dintr-o farmacie obişnuită. Şi asta pentru că ştiu că farmacistul din farmacia respectivă nu mă abureşte să cumpăr nu ştiu ce "prafuri de ghicit", pentru că nu are target impus, nu-i forţat să-mi dea un medicament doar pentru a face bani. Păi în condiţiile astea cred şi eu că e o companie de succes, cu profituri uriaşe.
- reputaţia - Am lăsat acest criteriu la final, pentru că aici, după părerea mea şi din ce cunosc eu, Help Net-u' stă cel mai prost dintre toate criteriile. Şi pentru a susţine această afirmaţie spun următorul lucru: "Target-ul suprimă libertatea şi etica farmacistului!"
Totuşi, în ciuda acestor aspecte compania Help Net s-a clasat înaintea unor companii precum Google, BMW, Coca-Cola, Pampers, Mercedes Benz, Nokia sau Microsoft. În top 10, pe ultimul loc ce-i drept, se află o altă mare compania farmaceutică, şi anume Sensiblu.
Întrebare: Voi ce credeţi, e pe merit acest titlu acordat companiei Help Net? Exprimaţi-vă liber opinia!
singura chestie ce imi place mie la help net ca e ca u program non stop, in rest nu cumpar de la ei, decat la uregente in noapte...sensiblu e destinatia mea.inainte de coca-cola? say what?! nu e pe merit, nu cu asa concurenti. cu toate ca, nu stim noi cum sunt farmaciile in bucuresti
RăspundețiȘtergere